2008年11月29日星期六

探访记


为了让小组组员学习如何去付出,去关心,特地安排了探访活动。。
我们一组6 个人,趁着探病的时间,前往医院癌症儿童的病房。
病房里大部分是血癌的小孩,最小1岁,最大15 岁。
看着小孩的妈妈,泪眼满眶的诉说着孩子的病情,
看着生病的小孩,用着纯真的眼神看着我,
我的心,一阵一阵的抽痛。。。
转过头,看到阿凯在一个一岁的宝宝床边唱歌哄她,
我红了眼眶。。。
回到家,看到我的柔柔,舒服的躺在摇篮里睡觉,
我。。久久不能自己。
有人说, 每一个小孩,都是上帝亲自牵着他的小手送到这世界上,
我默默的祷告,希望上帝继续保守病房的孩童们,擦拭母亲的眼泪。。
而柔柔,希望她健康就好,健康就好。。。

4 条评论:

Mau Horng, 茅鸿 说...

這篇,讓我懷念起我的小弟! >.<

osc 说...

..........

Ah Lei 说...

is it a coincidence? This morning i jz read a sms from our church staff sent last nite. It bring a sad news that a young girl from our church jz passed away last nite. She suffered from bone cancer since 3 years ago. Earlier this year, she jz had an operation to cut off one of her leg to prevent the cancer from spreading. However, the cancer had spread to her lung. She jz passed her birthday on the Saturday and rest in Father's arm on Sunday night. Still in a shock with the news...But thanks God that He gives her a strong heart. You can still see her in almost every Sunday Service. I believe that she'll be in our Father's arm in heaven.

说...

原来, 要把一个孩子健健康康的抚养长大, 不是一件容易的事啊。。。
记得要好好孝顺父母啊!